1. Dziś przypada Niedziela Miłosierdzia Bożego. Składka przeznaczona jest na działalność Caritas.
2. Jutro, w poniedziałek, 28 kwietnia, będziemy obchodzili uroczystość Świętego Wojciecha, biskupa i męczennika, patrona Polski.
3. Pogrzeb śp Józefa Kota będzie w poniedziałek o 15.30.
4. W wtorek, 29 kwietnia, przypada święto Świętej Katarzyny Sieneńskiej. Tego dnia będziemy obchodzić Dzień Męczeństwa Duchowieństwa Polskiego, upamiętniający rocznicę wyzwolenia obozu koncentracyjnego w Dachau w 1945 roku.
5. W najbliższy czwartek rozpoczniemy maryjny miesiąc maj. Majówki będą przed Mszą św. o godzinie 17.40. W niedzielę majówka będzie o 15.45. Zachęcamy też do majówek przy kapliczkach.
6. W tym tygodniu przypada I czwartek, piątek i sobota miesiąca.
7. W czwartek spowiedź od 17.30. W piątek rano od 7.00 do 7.30 i od 17.00 do 18.00. Do chorych udamy się o godzinie 9.00. W sobotę różaniec za Ojczyznę o 17.00 a po różańcu majówka. Po Mszy św. zapisy do chrztu.
8. W piątek przypada doroczny Dzień Polonii oraz Dzień Flagi Narodowej. Nie zapomnijmy o wywieszeniu flag, by w ten sposób zademonstrować nasze przywiązanie do barw narodowych.
9. W sobotę, 3 maja, obchodzimy uroczystość Najświętszej Maryi Panny, Królowej Polski, głównej Patronki naszej Ojczyzny. Msze Święte tego dnia w naszym kościele będą sprawowane o godz. 7.00, 10.00 i 18.00.
10. Przyszła niedziela będzie obchodzona jako Niedziela Biblijna, która rozpocznie następujący po niej Tydzień Biblijny.
11. Różaniec odmawia róża św. Franciszka.
12. Dziękuję za sprzątanie kościoła i ofiary. W tym tygodniu w piątek o 18.30 proszę: Barbara Pieniążek, Grzegorz Tokarz, Bożena Bełz, Danuta Sala, Elżbieta Jacek.
13. Dziękuje za ofiary na remont kościoła.
Aneta Kowalska Tajęcina
Barczak Iwona 286a
Bułaś Łukasz Strumykowa 4
Krzyśko Weronika 578
Rudnicki Dorota i Bogdan 495a
Szemraj Jacek 8
Zdrada Paweł 300/4
INTENCJE MSZALNE.
PONIEDZIAŁK
R Franciszek Bułaś od Elżbiety Mistak
W Kazimierz Sala od brata Józefa
WTOREK
R Franciszek Bułaś od Agata i Jarosław Majewski
W Kazimierz Sala od Szewczyk
ŚRODA
R Franciszek Bułaś od Kolbus
W Kazimierz Sala od Zofia Stanisław Śliż
CZWARTEK
R Franciszek Bułaś od Wilków
W Kazimierz Sala od Zofia Stanisław Śliż
PIĄTEK
R Franciszek Bułaś od Bułaś Edward
W Kazimierz Sala od Zofia Stanisław Śliż
SOBOTA
7 Kazimierz Sala od Krystyna Grabek i Jan Drzał
10 Franciszek Bułaś od Paweł i Monika Guz
18 Zofia i Stanisław Siłka
NIEDZIELA
7 Adam i Tadeusz Maksym
9 Zofia (X rśm) Czesław Janusz Kołodziej
11 W intencji OSP Wysoka Głogowska w dniu św. Floriana.
16 Franciszek Bułaś od Prezes i Pracowników GS Głogów Młp.
W TYM TYGODNIU PATRONUJĄ NAM:
- w poniedziałek, 28 kwietnia Święty Wojciech (ok. 956-997), biskup i męczennik, patron Polski;
- we wtorek, 29 kwietnia Święta Katarzyna Sieneńska (1347-1380), dziewica i doktor Kościoła, w 1999 roku Święty Jan Paweł II ogłosił ją współpatronką Europy;
- w piątek, 2 maja Święty Atanazy (295-373), biskup i doktor Kościoła.
INFORMACJA DLA OAZY.
Rok temu w czasie wakacji i przez ostatni rok formacyjny pochylaliśmy się nad obecnym hasłem
Roku. Może to nie przypadek, że także i teraz, wyjątkowo, kolejny raz patrzymy i będziemy patrzeć w czasie
Rekolekcji wakacyjnych na to wezwanie: Powołani do misji. Może jest w tym jakiś sens, że przez Ruch
Światło-Życie ciągle chcemy czynić refleksję nad Bożym wezwaniem do misji - głoszenia Chrystusa
W świecie współczesnym?
Jako uczniowie Chrystusa dobrze wiemy, że dziś powołani jesteśmy, by tworzyć żywe środowiska
Wiary w świecie jakim nam przyszło żyć. Jest to zadanie trudne i zarazem ważne, aby Kościół stawał się
„żywą wspólnotą wspólnot” - do tego wzywa nas myśl Soboru Watykańskiego II.
Kościół - wspólnota wspólnot - ma być miejscem i oazą życia dla ludzi poszukujących sensu
I Boga na owej pustyni świata. Dlatego misja Kościoła dziś jest ciągle aktualna. Ta charyzmatyczna wizja
Sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego wyprzedziła epokę, w której żył i pracował - tak mówił ks.
Bp Włodarczyk. Bo Kościół nie może być jakimś abstrakcyjnym pojęciem, nie może być tylko kojarzony
Z duchowieństwem, ale powinien być pewnym doświadczeniem wiary, braterskiej wspólnoty, pomagania
Sobie nawzajem, dzielenia się słowem Bożym, wspólnej modlitwy, wyboru drogi ku nowemu życiu w świetle
Wiary i wartości.
Być wezwanym do misji to być wspólnotą wierzących, zgromadzoną wokół Chrystusa
I napełnioną Duchem Świętym, by głosić Ewangelię, nową kulturę życia tam gdzie jesteśmy. Taki jest
Właśnie Kościół, aby pokazywać miłość Pana Boga przez Jezusa ukrzyżowanego i zmartwychwstałego
W mocy Ducha Świętego. To jest misja, którą należy czynić. Zawsze tam, gdzie ludzie nie znają Jezusa, ale
Także tam, gdzie zostali ochrzczeni jako dzieci, bo zagubili wiarę. I trzeba na nowo mówić o tym
I pokazywać swoim życiem.
W okresie wakacji przygotowujemy w naszej diecezji 15-dniowe rekolekcje formacyjne. Dlatego,
Z całego serca proszę Was wszystkich o modlitwę za tegoroczne rekolekcje wakacyjne, za uczestników
Chcących przeżyć swój czas z Bogiem, za diakonię wychowawcze z moderatorami.
Ruch Światło-Życie naszej diecezji planuje, aby tegoroczne rekolekcje odbyły się w dwóch
Terminach:
1 turnus (29.06-15.07.2025 r.)
2 turnus (18.07-03.08.2025 r.)
Tegoroczne zapisy na rekolekcje wakacyjne przebiegać będą, tak jak w ubiegłych latach, wyłącznie
Drogą internetową poprzez stronę oazową www.rzeszow.oaza.pl/izydor w dniach od 16-24 maja 2025 r.
Początek zapisów w piątek o godzinie 19:00, koniec w sobotę o godzinie 21:00.
Zapisów z danej parafii dokonuje jedna osoba odpowiedzialna (ksiądz, animator) po wcześniejszym
Zarejestrowaniu się w serwisie. Wszyscy, którzy posiadają już konto w serwisie IZYDOR, mogą być osobami
Zgłaszającymi. Osoby, które nie posiadają konta w serwisie IZYDOR, będą mogły samodzielnie je utworzyć
Korzystając z wyżej wymienionej strony.
Zgłoszeni uczestnicy będą automatycznie zapisywani na liście zgłoszeniowej do momentu, w którym
Nie zostanie dostarczona zaliczka. Po otrzymaniu zaliczki Diakonia Oaz Rekolekcyjnych zatwierdzi
Uczestnika i umieści na liście osób przyjętych. Zaliczki na rekolekcje będą przyjmowane wyłącznie na konto
Bankowe podane na stronie rejestracji, po prawidłowym zgłoszeniu uczestników. Nie będzie możliwości
Płatności gotówkowych, jedynie za pomocą przelewu.
Od każdego zgłoszonego uczestnika, także znajdującego się na liście rezerwowej, będzie
Pobierana zaliczka przy zapisach. Chcemy w ten sposób uniknąć zamieszania, które występowało
W momencie przyjęcia na rekolekcje uczestnika z listy rezerwowej. Zaliczki będą zwracane w sytuacji,
Kiedy dla uczestnika ostatecznie braknie miejsca na rekolekcjach wakacyjnych.
W parafii zgłoszenia od uczestników najlepiej przyjmować według formularza pobranego z naszej
Strony internetowej www.rzeszow.oaza.pl. W przyjmowaniu zgłoszeń należy uwzględnić kryteria wiekowe
I formacyjne: imię i nazwisko, rok urodzenia, aktualną klasę. Osoby zgłoszone nieprawidłowo na stopień
Niezgodny z wiekiem będą kierowane na inne, odpowiednie rekolekcje przyjmowane na te rekolekcje
W drugiej kolejności.
IIº ODB (Oaza Dzieci Bożych) - po klasie V SP
Io OND (Oaza Nowej Drogi) po klasie VI SP
IIo OND po klasie VII SP
IIIo OND po klasie VIII SP
Io ONŻ (Oaza Nowego Życia) po I klasie szkoły średniej oraz starsi, którzy nie byli jeszcze na Io ONŻ
IIo ONŻ po Io ONŻ
IIIo ONŻ po IIo ONŻ
Przypominam, że zgłoszenie udziału w rekolekcjach oazowych, to przyporządkowanie uczestnika
Pod względem wieku i przebytej formacji do konkretnego stopnia oazowego, a nie do miejsca
Odbywania się oazy.
WAŻNE!!!!
Przewidywane ośrodki rekolekcji wakacyjnych i turnusy na dzień 10.04.2025 r. (mogą ulec zmianie
W zależności od ilości uczestników i innych nieprzewidzianych okoliczności) kształtują się w następujący
Sposób:
STOPIEŃ TURNUS 1 TURNUS 2
II ODB - Berdechów
I OND - Bieździedza
II OND - Błażkowa
III OND - Kamionka
I ONŻ Bieździedza -
II ONŻ Niedźwiada Kąty
III ONŻ Czarna Sędziszowska
Na stronie www.rzeszow.oaza.pl na bieżąco będą aktualizowane poszczególne stopnie i miejsca
Odbywania się rekolekcji.
Może okazać się, że w pewnym momencie ilość chętnych na rekolekcje przekroczy możliwości
Zakwaterowania w danym ośrodku. Wówczas takie osoby będą przyjęte przez program na tzw. listę
Rezerwową. Zaliczki od takich osób również będą przyjmowane. Uczestnicy z listy rezerwowej mają szansę
Na udział w rekolekcjach (wycofanie się lub brak zaliczki od wcześniej zgłoszonych osób, zamiana ośrodka
Oazowego na większy, połączenie grup) i zostaną o tym poinformowani w ciągu tygodnia od zakończenia
Zapisów. Informacja zostanie przekazana zgłaszającemu.
Bardzo proszę, aby nie dzwonić w celu potwierdzenia dokonania przelewu lub rezerwacji miejsc.
Program do zapisów za kompletne uznaje zgłoszenie z wpłaconą zaliczką. Osoby, których zaliczki nie
Odnotowano w określonych dniach (16-24 maja 2025 r.) pozostają na liście zgłoszeniowej i ustępują
Pierwszeństwa kolejnym zapisującym się i wpłacającym zaliczki (co w ostateczności może spowodować
Brak miejsca w ośrodku rekolekcyjnym, a tym samym nie przyjęcie na rekolekcje). Status zgłoszenia będzie
Można sprawdzić w programie.
Koszt pobytu na oazie rekolekcyjnej wynosi 1400 zł, a zaliczka 300 zł. Wyjątek
Stanowi IIIo ONŻ, który będzie kosztował 1500 zł ze względu na wyższe koszty utrzymania.
Zaliczka jest bezzwrotna ze względu na koszty organizacyjne ponoszone przed
Rozpoczęciem turnusów, które są pokrywane z pieniędzy pochodzących z zaliczek.
Przypominam, że całość kwoty wpłacanej na rekolekcje będzie dokonywana na konto bankowe
Przed turnusem wakacyjnym. Nie będzie możliwości uiszczania pozostałej kwoty w gotówce podczas
Przyjazdu do ośrodka rekolekcyjnego. Pozostałą kwotę za rekolekcje wakacyjne płatną
W nieprzekraczalnym terminie do 11 czerwca 2025 r. będzie można uiszczać wówczas, gdy przy liście
Zgłoszonych uczestników pojawi się komunikat zapłać pozostałą kwotę.
Karty uczestników i animatorów z zaznaczeniem miejsca pobytu, turnusu i innymi potrzebnymi
Informacjami zostaną dostarczone przez kolporterów na parafie.
Nie będą przyjmowane na rekolekcje osoby bez zgody (podpisu) swojego Księdza Proboszcza
Bądź Księdza Opiekuna - Moderatora.
Solenizantom i jubilatom tego tygodnia życzymy wzrastania w wierze, doświadczenia bliskości Zmartwychwstałego Pana i Jego mocy w codziennym życiu. Wszystkim życzymy miłej niedzieli.
Dziś uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego. Bóg w swojej wielkiej miłości nie zostawił nas samych, ale w Jezusie Chrystusie ofiarował nam nowe życie. Niech wielkanocna radość płynąca ze zmartwychwstania Pana będzie udziałem nas wszystkich. Niech Zwycięzca śmierci, piekła i szatana umacnia wiarę, nadzieję i miłość w naszych rodzinach i społecznościach, wspomaga na drogach codzienności oraz oświeca blaskiem swojej prawdy. Wszystkim Czcigodnym Parafianom i Gościom życzymy Wesołych Świąt.
Serdeczne słowa wdzięczności kierujemy do wszystkich, którzy włączyli się w przygotowanie celebracji Triduum Paschalnego oraz dekoracji w naszej świątyni. Za wszelką pomoc i okazane dobro niech Bóg wynagrodzi wam swoją łaską. LSO, p. Organiście, chórowi Rosarium, Strażakom, , nadzwyczajnym szafarzom, niosącym figury i chorągwie. Tridium rozpoczęliśmy Misterium Męki Pańskiej za którego przygotowanie dziękujemy organizatorom, reżyser p. Zuzannie Guz, aktorom, pani Ani Szczygieł za uszycie bezpłatne strojów, paniom z KGW za zorganizowanie poczęstunku dla uczestników oraz wszystkim uczestnikom tego pasyjnego nabożeństwa.
Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego w liturgii została rozszerzona o oktawę. Jutro poniedziałek w oktawie Wielkanocy drugi dzień naszego świętowania. Msze Święte w naszej świątyni będą sprawowane o 7.00, 9.00, 10.30 i 12.00 (1 chrzest). Ofiary składane na tacę będą przeznaczone na katolickie uczelnie. Za wszystkiego ofiary składamy serdeczne Bóg zapłać!
W wtorek Msza św. będzie tylko wieczorem o 18.00.
W środę zapraszamy na nowennę.
Najbliższa niedziela będzie drugą niedzielą wielkanocną, czyli Niedzielą Miłosierdzia Bożego, która rozpocznie Tydzień Miłosierdzia. Ofiary składane na tacę będą przeznaczone na działalność Caritas naszej diecezji.
W poniedziałek wielkanocny odmawia róża św. Moniki. W przyszłą niedzielę róża błogosławionej Karoliny.
Dziękujemy za czwartkowe sprzątanie kościoła. W tym tygodniu w sobotę zapraszamy: Andrzej Sala, Teodor Sala, Danuta Irzyńska, Elżbieta Łyczko, Agnieszka Goclon, Marta Zaborowska.
Bóg Zapłać za ofiary na remont kościoła.
Kuźniar Krzysztof 257
Machowski Karol 433a
Walczewska Dorota 306
Wilk Dorota i Krzysztof 163a
INTENCJE MSZALNE.
PONIEDZIAŁK
7 O zdrowie i błogosławieństwo Boże dla członków róży św. Józefa i ich rodzin
9 Stanisław Genowefa Sala Stanisław i Józefa Tokarz
10.30 Franciszek Bułaś od Małgorzata i Jan Krasoń
12 Kazimierz Maria Jan Łyczko
WTOREK
18 Janusz Kołodziej od Majków
Franciszek Bułaś od Agata i Mariusz Delikat
ŚRODA
R Janusz Kołodziej od wujek z Pogwizdowa
W Franciszek Bułaś od Marii i Henryka
CZWARTEK
R Janusz Kołodziej od kuzynki Moniki
W Franciszek Bułaś od Nowaków
PIĄTEK
R Janusz Kołodziej od Jacek Antosik
W Franciszek Bułaś od koleżeństwa córki Doroty
SOBOTA
R Janusz Kołodziej od kolegi Władka
W Franciszek Bułaś od Danusi
NIEDZIELA
7 Kazimierz Sala od brata Stanisława z rodziną
9 Zofia Guzek w 11 rocz. śmierci Aniela i Wawrzyniec Kubas.
11 40 rocznice ślubu Krystyny i Wiesława Jodłowskich.
16 Franciszek Bułaś od Bednarz z Jasinki
W niedzielę wielkanocną, 20 kwietnia 2025 r. o godz. 17.15 w programie TVP Rzeszów będzie można obejrzeć reportaż filmowy pt. „Podkarpacie śladami Jana Pawła II”. Jest to relacja z pielgrzymki podkarpackich chórów i orkiestr, które występowały w najpiękniejszych bazylikach Czech, Austrii i Włoch.
List od pani Kai Godek obrońcy życia.
Wielebny Księże, Drogi Obrońco Życia Dzieci!
W środę, 16 kwietnia 2025 roku, w szpitalu w Oleśnicy przerwano milczenie wobec zbrodni. Europoseł Grzegorz Braun oraz poseł Roman Fritz, wraz z koordynatorami terenowymi Fundacji Życie i Rodzina na Dolny Śląsk, przeprowadzili interwencję poselską po tym, jak w tej placówce zamordowano dziecko. Feluś został zabity zastrzykiem z chlorku potasu, mimo że był już gotowy do narodzin. Dziecko mogło się urodzić żywe. Zamiast tego, ktoś zdecydował, że jego serce trzeba zatrzymać świadomie, metodą stosowaną kiedyś w obozach koncentracyjnych. Dyrektor szpitala, Agnieszka Cholewińska, w trakcie interwencji odmówiła udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące użycia chlorku potasu. Mimo że chodziło o zabicie dziecka, odwlekła odpowiedź i konsekwentnie unikała przekazania opinii publicznej konkretnych informacji. W międzyczasie, w pobliskim gabinecie przebywała Gizela Jagielska osoba, która wykonała zastrzyk w serce Felka i mogła posiadać wiedzę na temat przebiegu tej i innych aborcji. W obawie, że opuści miejsce zdarzenia przed przybyciem organów ścigania, posłowie i obrońcy życia dokonali obywatelskiego zatrzymania Jagielskiej i zablokowali drzwi do pomieszczenia, pozostawiając aborterkę do dyspozycji policji i prokuratury. Jagielska szarpała się z posłami, dlatego wezwana na miejsce policja wylegitymowała ją także pod kątem ukarania za naruszenie nietykalności cielesnej posła.
Dzięki determinacji interweniujących prawda nie została całkowicie zamieciona pod dywan. Policja przyjęła zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa Gizela Jagielska będzie się musiała tłumaczyć z aborcji na Felku oraz z tego ile razy i w jakich okolicznościach stosowała chlorek potasu, by zabić inne dzieci. Dyrektor szpitala Agnieszka Cholewińska ma natomiast 14 dni, aby odpowiedzieć na 18 szczegółowych pytań związanych z używaniem chlorku do zabijania dzieci w jej placówce.
Wielebny Księże,
To dopiero początek. Musimy działać dalej.
Kontynuujemy kampanię przeciw aborcji w Oleśnicy:
Organizujemy protesty i akcje społeczne pod szpitalem,
Walczymy o nagłośnienie sprawy Felka wciąż zbyt wiele osób w ogóle nie wierzy, że w Polsce zabito dziecko gotowe do narodzin,
Domagamy się wyciągnięcia konsekwencji wobec pseudolekarzy, którzy dopuszczają się zbrodni na dzieciach,
Przygotowaliśmy petycję o zatrzymanie aborcji w Oleśnicy,
Jesteśmy na pierwszej linii w trakcie najtrudniejszych interwencji z politykami,
Nastajemy w porę i nie w porę, jesteśmy za to prześladowani.
Sytuacja w Oleśnicy nabrzmiewa oni chcą mordować kolejne dzieci i nie można zaprzestać działań prolife.
Dziś Niedziela Palmowa, czyli Męki Pańskiej. Błogosławieństwo palm podczas każdej Mszy Świętej. Zapraszamy na Gorzkie Żale o 15.20. Organizatorzy serdecznie zapraszają na Misterium Męki Pańskiej dzisiaj o 18.30.
W Wielki Poniedziałek spowiedź w naszej parafii. (9.00 do 11.00 i od 15.30 do 17.30.) Rano Msza św. będzie o 8.30. Wtorek Msza św. będzie tylko o 7.30.(Spowiedź w Głogowie.) W Wielką Środę Msza Św. będzie rano i wieczorem.
Triduum Paschalne rozpoczniemy w Wielki Czwartek Mszą Wieczerzy Pańskiej o godz. 18.00 . Po Mszy Świętej Najświętszy Sakrament zostanie przeniesiony w procesji do kaplicy adoracji. Adoracja w naszej świątyni potrwa do godz. 21.00.
Wielki Piątek jest dniem śmierci Chrystusa. Od godz. 8.00 zapraszamy na adorację Najświętszego Sakramentu w Ciemnicy. Adorujemy numerami domów, różami. LSO też ma wyznaczone swoje dyżury. Nabożeństwo Męki Pańskiej rozpocznie się o godzinie 18.00. Po nabożeństwie przeniesienie Najświętszego Sakramentu do Bożego Grobu. Adoracja będzie do 22.00. W Wielki Piątek obowiązuje post ścisły. Droga Krzyżowa o godzinie 14.30. Zachęcamy też do indywidualnej Drogi Krzyżowej.
Wielka Sobota jest dniem ciszy Kościoła po śmierci Zbawiciela.. Zapraszamy na adorację Najświętszego Sakramentu w grobie Pańskim od godziny 8.00. Poświęcenie pokarmów w kościele o godzinie 9.00, 10.00, 11.00 i 12.00. Od godziny 9.00 udamy się święcić pokarmy w wyznaczonych miejscach od domów koło kurników do Zapola. Uroczysta liturgia Wielkiej Soboty rozpocznie się o 19.00. Po zakończonej liturgii nie przewiduje się adoracji. Jest to dzień postu wynikający z tradycji. Składka przy adoracji krzyża przeznaczona jest na dzieła Kościoła w Ziemi Świętej.
W najbliższą niedzielę będziemy celebrować uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego. Rozpoczniemy procesją rezurekcyjną wokół kościoła (3 razy) o godzinie 6.00. Proszę przygotować figury i chorągwie. Następnie zapraszamy na Msze świętą o godzinie 9.00 i 11.00. Wieczorem Mszy św. nie będzie. Różaniec odmawia róża św. Łucji.
Dziękuję za sprzątanie kościoła i za ofiary. W tym tygodniu w Wielki Czwartek rano o 8.00 zapraszamy; Elżbieta Wilk, Agnieszka Rębisz, Magdalena Grabska, Krystyna Ślęzak, Halina Migut.
Diecezjalne Duszpasterstwo Liturgicznej Służby Ołtarza serdecznie zaprasza ministrantów, lektorów, Dziewczęcą Służbę Maryjną oraz schole parafialne do wzięcia udziału w Jubileuszowej Pielgrzymce, która odbędzie się w Wielki Czwartek, 17 kwietnia br., w katedrze rzeszowskiej. Prosimy grupy o zabranie ze sobą strojów liturgicznych. Szczegółowy program pielgrzymki dostępny jest na stronie internetowej www.lso.rzeszow.pl. Po Mszy Świętej ksiądz rektor Wyższego Seminarium Duchownego w Rzeszowie oraz księża przełożeni zapraszają wszystkie grupy liturgiczne do seminarium przy ul. Witolda 11a, gdzie wyznaczeni klerycy będą oprowadzać uczestników i odpowiadać na pytania dotyczące życia seminaryjnego. Serdecznie zapraszamy do wspólnego przeżywania tego wyjątkowego dnia!
Krajowe Centrum Powołań organizuje XXVI Ogólnopolską Pielgrzymkę Rodzin Powołanych i Osób Wspierających Powołania na Jasną Górę, w dniu 10 maja 2025r. Na pielgrzymkę co roku zapraszani są rodzice kapłanów, osób konsekrowanych, seminarzystów oraz osoby wspierające powołania poprzez systematyczną modlitwę i działalność w wielu wspólnotach przyjaciół seminariów.
INTENCJE MSZALNE
W. PONIEDZIAŁK
8.30 Janusz Kołodziej od Stanisława z rodziną
18 Franciszek Bułaś od swatowej Ireny
W. WTOREK 7.30
1. Franciszek Bułaś od Zofii Bułaś
2. Janusz Kołodziej od Krzysztofa Arczewskiego
W. ŚRODA
7.30 Janusz Kołodziej od Robert Drzał z rodziną
18.00 Franciszek Bułaś od Anna i Bogdan Krasoń
W. CZWARTEK 18.00
1. W intencji Kapłanów
2. Franciszek Bułaś od syna Lesława z rodziną.
WIELKI PIĄTEK NABOŻEŃSTWO MĘKI PAŃSKIEJ O 18.00.
W. SOBOTA 19.00
1. Franciszek Bułaś od Janusz Wesół
2. Z róży św. Franciszka o Boże błogosławieństwo
NIEDZIELA ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO.
6.00 1. Zacios Stanisław Aniela Rybińska
2. Franciszek Bułaś od Tomasza Wesół
9.00 40 rocznica ślubu Marii i Ryszarda
11.00 Renata i Władysław Barczak
ADORACJA
Godzina Numer domów róże
8.00 do 8.30 1 do 40 Św. Faustyny i Św. Rodziny.
8.30 do 9.00 41 do 80. Św. Agaty
9.00 do 9.30 81 do 120 Św. Rity
9.30 do 10.00 121 do 160 Św. Anny
10.00 do 10.30 161 do 200 Św. Teresy
10.30 do 11.00 201 do 240 Św. Weroniki
11.00 do 11.30 241 do 280 Św. Józefa
11.30 do 12.00 281 do 320 Św. Marty
12.00 do 12.30 321 do 360 Św. Katarzyny
12.30 do 13.00 361 do 400 Św. Antoni
13.00 do 13.30 401 do 440 Św. Urszuli
13.30 do 14.00 441 do 480 Św. Barbary
14.00 do 14.30 481 do 520 Św. Łucji
14.30 do 15.00 521 do 560 Św. Moniki
15.00 do 15.30 561 do 600 Bł. Karoliny
15.30 do 16.00 601 do końca. Św. Franciszka
16.00 do 16.30. Margerytki Św. o. Pio.
16.30 do 17.00 Św. Judy Tadeusz i Jana Pawła.
Wszystkim parafianom oraz miłym gościom, którzy wraz z nami obchodzić będą wielkie dni zbawienia - od Niedzieli Palmowej do Niedzieli Zmartwychwstania Pańskiego - życzymy głębokich przeżyć duchowych i radosnego spotkania z Chrystusem Zmartwychwstałym, rodziną i przyjaciółmi.
Od dzisiejszej piątej niedzieli Wielkiego Postu zmienia się charakter tego okresu liturgicznego. Cały czas towarzyszyło nam wezwanie Kościoła do nawrócenia i pokuty, skorzystania z łaski przebaczenia, którą miłosierny Bóg pragnie nas obdarzyć. Teraz Wielki Post nabiera charakteru pasyjnego. Od dziś do końca obrzędów Wielkiego Piątku w kościele zasłaniamy wszystkie krzyże.
W V niedzielę Wielkiego Postu rozpoczynamy rekolekcje parafialne. Witamy ks. rekolekcjonistę Marka Rybę proboszcza z parafii Bożego Ciała w Rzeszowie. Program rekolekcji wywieszony jest na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej.
Program rekolekcji Wysoka Głogowska.
Niedziela 6 kwiecień 2025
7.00 Nauka Ogólna
9.00 Nauka Ogólna
11.00 Nauka Ogólna
15.15 Gorzkie Żale z nauką
Poniedziałek 7.04
7.30 Msza św. z nauką ogólną
9.30 nauka dla dzieci młodszych
10.30 nauka dla dzieci starszych od V do VIII
18. Msza św. z nauka ogólną
Po Mszy nauka stanowa dla małżeństw i rodzin.
Wtorek 8.04
7.30 Msza św. z nauką ogólną
9.30 nauka dla dzieci młodszych
Droga krzyżowa dla wszystkich dzieci.
Po drodze krzyżowej . 10.45 nauka dla dzieci starszych od V do VIII
18. Msza św. z nauka ogólną
Po Mszy św. nauka stanowa dla młodzieży z szkół średnich i studiującej.
Środa 9.04
7.30 Msza św. z nauką dla ludzie chorych i starszych.
17.45 nabożeństwo do MB Nieustającej Pomocy
18. Msza św. z nauka ogólną zakończenie rekolekcji.
Spowiedź Wielki Poniedziałek 14.04
8.30 Msza św.
Spowiedź od 9.00 do 11.00 i od 15.30 do 17.30.
18.00 Msza św.
W czwartek będziemy przeżywać 15 rocznice tragedii smoleńskiej. Będziemy się modlić za wszystkich, którzy zginęli pod Smoleńskim, aby miłosierny Bóg obdarzył ich życiem wiecznym.
W piątek Droga Krzyżowa będzie tylko o 17.40.
W piątek po Mszy świętej wieczornej o 18.30 odbędzie się zbiórka wszystkich ministrantów i lektorów.
Przyszła niedziela, 13 kwietnia, będzie już Niedzielą Męki Pańskiej Niedzielą Palmową. Jej liturgia wprowadzi nas w ostatni etap czasu Wielkiego Postu, a następujące po niej dni Wielkiego Tygodnia umożliwiają nam głębokie przeżywanie tajemnicy męki, śmierci i zmartwychwstania Chrystusa Pana. Podczas każdej Mszy Świętej pobłogosławimy przyniesione palmy i gałązki wierzbowe, które będą przypominały jerozolimskie palmy, słane pod stopy wjeżdżającego do Świętego Miasta Chrystusa Mesjasza.
W tym dniu serdecznie zapraszamy na Misterium Męki Pańskiej. Rozpocznie się na placu przed kościołem o godzinie 18.30.Niech udział w tym artystycznym nabożeństwie będzie pomocą w godnym przeżyciu świętych dni Wielkiego Tygodnia a zwłaszcza Tridiuum Paschalnego. Po Misterium Koło Gospodyń zaprasza do Domu Ludowego na poczęstunek.
Od 15.00 do 20.00 w Domu Ludowym będzie kiermasz Wielkanocny.
Różaniec odmawia róża św. Barbary.
Dziękuję za wczorajsze sprzątanie kościoła i wszystkie ofiary. W tym tygodniu zapraszamy: Drzał Maria, Nowak Joanna, Nowak Małgorzata, Kubas Tadeusz, Kowalik Anna.
ZAPOWIEDZI
Konrad Madej s. Stanisława zam. Widełka i Martyna Delikat c. Dariusza zam. Wysoka Gł.
Bóg Zapłać za ofiary na remont kościoła.
Guz Monika i Paweł 360
Jaskuła Stanisław 561
Furman M. i R. 397
INTENCJE MSZALNE
PONIEDZIAŁK
R Janusz Kołodziej od Agnieszka i Janusz
W Zofia Majcher od Strzeleckich
WTOREK
R Janusz Kołodziej od kuzynka Aneta
W Zofia Majcher od Suszków
ŚRODA
R Janusz Kołodziej od sąsiadów Pustelaków
W Franciszek Bułaś od Kazimierz i Teresa Skała
CZWARTEK
R Janusz Kołodziej od Janusz Pikor
W Franciszek Bułaś od Maria Krasoń
PIĄTEK
R Janusz Kołodziej od Arczewskich
W Franciszek Bułaś od córka Dorota z rodziną
SOBOTA
R Janusz Kołodziej od Stanisław Rak
W Franciszek Bułaś od Maria i Wojciech Arczewski
NIEDZIELA
7 Aniela i Kazimierz Jaskuła
9 Zofia Kubas 14 rocz. śmierci
11 Stanisław Poźniak
16 Franciszek Bułaś od Aniela i Tomasz Kasprzyk
KSM Diecezjalny, zaprasza na kolonie wakacyjne dla dzieci w wieku 10-13 lat, oraz młodzieży w wieku 16 - 20 lat. W tym roku można pojechać nad morze, spędzić czas w Krościenku nad Dunajcem, w Beskidzie Niskim - Lipinki lub w Rzeszowie. Podczas każdego turnusu dzieci i młodzież będą miały zapewnione, wycieczki, kursy, atrakcje, zajęcia ze specjalistami w wielu dziedzinach oraz rekolekcje. Wszystkie informacje i możliwość zapisów na plakatach, stronie internetowej www.ksm.rzeszow.pl oraz na Facebooku.
Katolicka wspólnota Odnowy w Duchu Świętym Miriam, zaprasza na „Wieczór Charyzmatyczny” z modlitwą o uzdrowienie i uwolnienie w dniu 9 kwietnia br. o godz. 18.00 w DD Tabor w Rzeszowie. W planie: konferencja, Eucharystia i modlitwy.
Wszystkim solenizantom i jubilatom tego tygodnia życzymy doświadczenia bliskości Boga i Jego zbawczej mocy oraz opieki Matki Najświętszej. Wszystkim życzymy miłej niedzieli.
VIII OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL
MUZYKI CHÓRALNEJ
SACRA ECCLESIAE CANTIO
Tarnów 2025
BAZYLIKA KATEDRALNA W TARNOWIE
* * *
KOŚCIÓŁ MATKI BOŻEJ FATIMSKIEJ W TARNOWIE
*
SOBOTA, 27. WRZEŚNIA 2025
Organizatorzy:
Wydział Muzyki Kościelnej Kurii Diecezjalnej w Tarnowie
Wydział Kultury, Promocji i Turystyki
Duszpasterstwo Środowisk Twórczych
Bazylika Katedralna w Tarnowie
Parafia św. Józefa i Matki Bożej Fatimskiej w Tarnowie
Diecezjalne Studium Organistowskie im. ks. K. Pasionka w Tarnowie
Patronat honorowy:
Biskup Tarnowski Andrzej Jeż
Starosta Powiatu Tarnowskiego Jacek Hudyma
Mecenat:
Biskup Tarnowski Andrzej Jeż
Województwo Małopolskie
Gmina Miasta Tarnów
Starostwo Powiatowe w Tarnowie
Komitet Organizacyjny Festiwalu:
Dyrektor Festiwalu: ks. dr Grzegorz Piekarz
Zastępca dyrektora: mgr Damian Sowa
Członkowie Diecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Diecezjalnej w Tarnowie
Jury:
Prof. Lidia Matynian Akademia Muzyczna w Krakowie
Dr hab. Anna Marek-Kamińska prof. UR w Rzeszowie
Dr hab. Włodzimierz Siedlik Akademia Muzyczna w Krakowie oraz UPJP II w Krakowie
Patronat medialny:
Radio Diecezjalne RDN Małopolska, Tarnowski Oddział „Gościa Niedz.”,
TVP Kraków, Radio Kraków
Dziennik Polski, TEMI Gazeta Krakowska
REGULAMIN FESTIWALU
Czas i miejsce Festiwalu
VIII Ogólnopolski Festiwal Muzyki Chóralnej Sacra Ecclesiae Cantio Tarnów 2025 odbędzie się w Tarnowie w sobotę 27 września 2025 roku. W przypadku większej liczby zgłoszeń organizatorzy zastrzegają sobie prawo do rozpoczęcia przesłuchań w piątek 26 września w godzinach popołudniowych.
Przesłuchania kościół Matki Bożej Fatimskiej w Tarnowie.
Uroczysta Msza św. na zakończenie Festiwalu oraz Koncert Galowy - Bazylika Katedralna w Tarnowie.
Cel Festiwalu
Propagowanie i upowszechnianie sakralnej muzyki chóralnej
Konsolidacja środowiska chóralnego
Wzajemne dzielenie się własnymi doświadczeniami muzycznymi
Podnoszenie kultury muzycznej
Promocja miasta i regionu Tarnowa na arenie ogólnopolskiej
Reguły uczestnictwa
1. W festiwalu mogą uczestniczyć chóry amatorskie wykonujące religijną muzykę chóralną.
2. Chór może wystąpić tylko w jednej z trzech kategorii:
- chóry kameralne (od 12 - 20 osób)
- chóry jednorodne (powyżej 20 osób)
- chóry mieszane (powyżej 20 osób)
3. Każdy chór zobowiązany jest wykonać w układzie wielogłosowym (3 głosy lub więcej) a cappella przynajmniej trzy dowolne utwory religijne zróżnicowane stylistycznie i jeden utwór zaczerpnięty ordinarium missae (Kyrie, Gloria. Credo, Sanctus lub Agnus Dei)
4. Łączny czas prezentacji wykonywanych utworów nie może przekroczyć 15 minut. Utwory, które zostały już wykonane przez dany chór na poprzednich edycjach Festiwalu nie mogą być powtórzone.
5. Jury oceniać będzie: intonację, artykulację, ekspresję muzyczną, dobór repertuaru, oraz prezencję chóru podczas występu.
6. Każdy chór uczestniczący w Festiwalu otrzyma dyplom uczestnictwa. Chóry, które zdobędą pierwsze trzy miejsca w każdej kategorii otrzymają nagrody pieniężne. Jury może przyznać także wyróżnienia.
7. Werdykt jury jest ostateczny.
Organizacja Festiwalu
1. Chóry zobowiązane są do wypełnienia karty uczestnictwa i dostarczenia jej wraz z załącznikami (patrz karta uczestnictwa) osobiście, listownie lub drogą e:mail’ową do Wydziału Muzyki Kościelnej Kurii Diecezjalnej w Tarnowie w terminie do 23 czerwca 2025 roku (godziny urzędowania Wydziału: od poniedziałku do piątku od 8.30-12.00). Zgłoszenie na Festiwal trzeba potwierdzić także telefonicznie (patrz adres do korespondencji).
2. Szczegółowy program przesłuchań wraz z informacją o godzinie swojego występu każdy chór otrzyma do 20 września 2025 r.
3. Biuro Festiwalu mieścić się będzie w siedzibie Diecezjalnego Studium Organistowskiego im. Ks. K. Pasionka przy ul. Dwernickiego 1 w Tarnowie.
4. Chóry zobowiązane są zgłosić się do Biura Festiwalu, najpóźniej półtorej godziny przed rozpoczęciem swojego występu. Każdy chór otrzyma przewodnika (opiekuna), który będzie mu towarzyszyć podczas Festiwalu i udzielać wszelkich potrzebnych informacji.
5. Autokary i samochody osobowe można parkować wzdłuż ulic: Cegielnianej i Dwernickiego obok byłego placu targowego „Kapłonówka” (lub na placu).
6. Organizatorzy Festiwalu zapewniają obiad dla wszystkich chórzystów i ich opiekunów. Koszty związane z przyjazdem na Festiwal chóry pokrywają we własnym zakresie.
7. Program Festiwalu:
9.00 - 13.15 - przesłuchania (kościół Matki Bożej Fatimskiej)
13.15 - 14.00 - przerwa obiadowa
14.00 - 15.30 - przesłuchania (kościół Matki Bożej Fatimskiej)
16.00 - 17.00 - spotkanie Jurorów z dyrygentami (sala chóru PCT przy Katedrze)
17.00 - 18.00 - wspólna próba połączonych chórów przed Mszą św. (Katedra)
18.00 - 19.00 - Msza Święta w Katedrze pod przewodnictwem Ks. Biskupa
19.00 - 21.00 - ogłoszenie wyników i koncert laureatów
8. Msza św. w Bazylice Katedralnej w Tarnowie stanowić będzie główną część Festiwalu, dlatego wszystkie chóry zobowiązane są do uczestnictwa w niej poprzez wspólne wykonanie śpiewów liturgicznych. Kapłani dyrygenci lub opiekunowie są zaproszeni do koncelebry Mszy św. (prosimy zabrać albę i cingulum).
9. Program śpiewów podczas Mszy św.:
Wejście: Boże, którego dobroć (ks. J. Łaś)
Części stałe: Missa „De Angelis” (śpiew greg.)
Credo III (Et incarnatus est G.P. da Palestrina)
Śpiew przed Ewangelią: Alleluja (J.M. Gładysz)
Przygot. darów: Ubi caritas (J. Berhier)
Komunia: Ave verum - antyfona chorałowa
Utwór organowy
Uwielbienie: O Boże dzięki Ci składamy (opr. Ks. K. Pasionek)
Po rozesłaniu: Alleluja (G.F. Haendel)
10. Partytury śpiewów, które będą wykonane podczas Mszy św. zostaną wysłane pocztą do chórów po ich zgłoszeniu. Regulamin Festiwalu i Kartę uczestnictwa należy pobrać z Wydziału lub ze strony internetowej www.muzyka.diecezja.tarnow.pl , link: Festiwal chórów.
11. Donacja na cele Festiwalu to 20 PLN od osoby (w tym jest: obiad, foldery i materiały nutowe dla każdego chórzysty; wpłata do 27. czerwca 2025 r. na konto Wydziału Muzyki Kościelnej z dopiskiem „Festiwal chórów” - patrz niżej).
12. Istnieje możliwość przyjazdu chóru do Tarnowa dzień wcześniej (tj. w piątek 26. września 2025 r.) na własny koszt z możliwością wykonania w tym dniu koncertu w jednym z kościołów Tarnowa (po wcześniejszym uzgodnieniu z sekretariatem Festiwalu). W sprawie zarezerwowania noclegu: kontakt Dom Studenta PWSZ w Tarnowie, ul. Słowackiego 7, tel. do recepcji: 14 63 16 901.
* * *
Adres do korespondencji:
Wydział Muzyki Kościelnej Kurii Diecezjalnej w Tarnowie,
Ul. Piłsudskiego 6, 33-100 Tarnów, tel.: 14 63-17-348, kom.: 606 332 134 (od poniedziałku - piątku: 8.30-12.00).
E-mail: muzyka@diecezja.tarnow.pl, www.muzyka.diecezja.tarnow.pl
Bank PeKaO S.A.I. O. w Tarnowie 84 1240 1910 1111 0010 1325 2053 (z dopiskiem: „Festiwal chórów”)